Alex und die sprechenden Dinosaurier [A2]
Practice this micro story on https://upwordo.com/ for free - with
interactive exercises, vocabulary, memo helps and more. DEUTSCH:
Alex sitzt ruhig am Tisch. Um ihn herum sprechen Kinder
laut und schnell. Er sagt nichts. Stattdessen drückt er leise...
3 Minuten
Podcast
Podcaster
Learn German with Micro Stories. Sign up at upwordo.com for a weekly email with Micro Story transcriptions, vocabulary and interactive exercises.
Beschreibung
vor 8 Monaten
Practice this micro story on https://upwordo.com/ for free - with
interactive exercises, vocabulary, memo helps and more.
DEUTSCH:
Alex sitzt ruhig am Tisch. Um ihn herum sprechen Kinder
laut und schnell. Er sagt nichts. Stattdessen drückt er leise seine
Finger in weichen Ton.Ein Dino entsteht. Julie, seine Helferin,
gibt ihm einen kleinen Stoff-Dino. „Der hört dir zu,“
sagt sie. Alex schaut kurz hin. Nur ein Blick. Aber etwas
beginnt.Jeden Tag macht Alex neue Dinosaurier aus Ton. Manche haben
bunte Flügel, andere große Zähne. Seine Lehrerin, Miss Brown, freut
sich, "Es geht nicht darum, wie schön sie sind. Wichtig ist, was
sie ausdrücken."Eines Tages macht Alex Dino-Stimmen.
Ein leises Brummen. Dann ein kleines „Rrrr“. Zum ersten
Mal spricht er vor anderen Kindern. Rosie, ein fröhliches Mädchen,
zeigt auf seinen Dino. Alex schaut sie an. Nur kurz. Aber er sieht
sie. Dann formt er weiter.Immer mehr Kinder wollen seine Dinos
sehen. Sie reden mit ihm. Langsam, freundlich. Alex redet nicht
viel, aber seine Dinos erzählen Geschichten.Diese
Geschichte kommt aus einer Studie über Kunst im Unterricht für
Kinder mit Autismus. Die Forscher fanden: Kinder wie Alex
können durch Kunst kommunizieren – wenn man genau hinschaut und
zuhört.Vielleicht kannst du heute jemandem zuhören, so wie Rosie es
tat – mit Zeit, Geduld und echtem Interesse.
ENGLISH:
Alex sits quietly at the table. Around him, children speak loudly
and quickly. He says nothing. Instead, he quietly presses his
fingers into soft clay. A dino is created. Julie, his helper, gives
him a small stuffed dino. "It listens to you," she says. Alex looks
briefly. Just a glance. But something begins. Every day Alex makes
new dinosaurs out of clay. Some have colorful wings, others big
teeth. His teacher, Miss Brown, is pleased, "It's not about how
beautiful they are. What they express is important." One day Alex
makes dino voices. A quiet hum. Then a small "Rrrr". For the first
time, he speaks in front of other children. Rosie, a cheerful girl,
points to his dino. Alex looks at her. Just briefly. But he sees
her. Then he continues to shape. More and more children want to see
his dinos. They talk to him. Slowly, friendly. Alex doesn't talk
much, but his dinos tell stories. This story comes from a study
about art in education for children with autism. The researchers
found: children like Alex can communicate through art – if you look
and listen closely. Maybe you can listen to someone today, just
like Rosie did – with time, patience, and genuine interest.
interactive exercises, vocabulary, memo helps and more.
DEUTSCH:
Alex sitzt ruhig am Tisch. Um ihn herum sprechen Kinder
laut und schnell. Er sagt nichts. Stattdessen drückt er leise seine
Finger in weichen Ton.Ein Dino entsteht. Julie, seine Helferin,
gibt ihm einen kleinen Stoff-Dino. „Der hört dir zu,“
sagt sie. Alex schaut kurz hin. Nur ein Blick. Aber etwas
beginnt.Jeden Tag macht Alex neue Dinosaurier aus Ton. Manche haben
bunte Flügel, andere große Zähne. Seine Lehrerin, Miss Brown, freut
sich, "Es geht nicht darum, wie schön sie sind. Wichtig ist, was
sie ausdrücken."Eines Tages macht Alex Dino-Stimmen.
Ein leises Brummen. Dann ein kleines „Rrrr“. Zum ersten
Mal spricht er vor anderen Kindern. Rosie, ein fröhliches Mädchen,
zeigt auf seinen Dino. Alex schaut sie an. Nur kurz. Aber er sieht
sie. Dann formt er weiter.Immer mehr Kinder wollen seine Dinos
sehen. Sie reden mit ihm. Langsam, freundlich. Alex redet nicht
viel, aber seine Dinos erzählen Geschichten.Diese
Geschichte kommt aus einer Studie über Kunst im Unterricht für
Kinder mit Autismus. Die Forscher fanden: Kinder wie Alex
können durch Kunst kommunizieren – wenn man genau hinschaut und
zuhört.Vielleicht kannst du heute jemandem zuhören, so wie Rosie es
tat – mit Zeit, Geduld und echtem Interesse.
ENGLISH:
Alex sits quietly at the table. Around him, children speak loudly
and quickly. He says nothing. Instead, he quietly presses his
fingers into soft clay. A dino is created. Julie, his helper, gives
him a small stuffed dino. "It listens to you," she says. Alex looks
briefly. Just a glance. But something begins. Every day Alex makes
new dinosaurs out of clay. Some have colorful wings, others big
teeth. His teacher, Miss Brown, is pleased, "It's not about how
beautiful they are. What they express is important." One day Alex
makes dino voices. A quiet hum. Then a small "Rrrr". For the first
time, he speaks in front of other children. Rosie, a cheerful girl,
points to his dino. Alex looks at her. Just briefly. But he sees
her. Then he continues to shape. More and more children want to see
his dinos. They talk to him. Slowly, friendly. Alex doesn't talk
much, but his dinos tell stories. This story comes from a study
about art in education for children with autism. The researchers
found: children like Alex can communicate through art – if you look
and listen closely. Maybe you can listen to someone today, just
like Rosie did – with time, patience, and genuine interest.
Weitere Episoden
3 Minuten
vor 4 Tagen
3 Minuten
vor 1 Woche
3 Minuten
vor 2 Wochen
3 Minuten
vor 3 Wochen
3 Minuten
vor 1 Monat
In Podcasts werben
Kommentare (0)