Bennewitz & Wegner (2017) | Elterngespräche

Bennewitz & Wegner (2017) | Elterngespräche

21 Minuten

Beschreibung

vor 2 Monaten

Um diese Studie geht es:


Bennewitz, H., & Wegner, L. (2017). Empirische Arbeit: " Er
tut sich einfach schwer.". Psychologie in Erziehung und
Unterricht, 64(4), 270-281.


 


Wahrnehmung von Elterngesprächen auf beiden
Seiten:


Lawrence-Lightfoot, S. (2003). The essential conversation:
What parents and teachers can learn from each other. New York:
Ballantine Books.

Baker, C. & Keogh, J. (1995). Accounting for achievement
in parent-teacher interviews. Human Studies, 18(2-3),
263-300.

Cheatham, G. A. & Ostrosky, M. M. (2013). Goal setting
during early childhood parent-teacher conferences: A comparison
of three groups of parents. Journal of Research in Childhood
Education, 27(2), 166-189






Weitere Forschung:


Gartmeier, M., Gebhardt, M., Dotger, B., & Schratz, M.
(2016).
Teachers’ communication competence: A latent class analysis of
677 German mathematics teachers. Teaching and Teacher
Education, 54, 56–67. 


Munthe, E., & Westergård, E. (2023).
Parents’, teachers’, and students’ roles in parent-teacher
conferences: A systematic review and
meta-synthesis. Teaching and Teacher Education, 136, 104355.


 

Kommentare (0)

Lade Inhalte...

Abonnenten

Oiuztre
Osterbruch
knopa
Wunstorf
t1jcvunl
bad soden
LudwigC
Grünhain-Beierfeld
PeterG
Itzgrund
rstreun
Würzburg
Reimer82
Groß-Gerau
Betinute
Kaunas
pijsiy39
Ludwigsau
BerndSold
Frankenthal
Wastlhuber
Raubling
fairdinand
München
KatBi
Fürstenfeldbruck
Amathis
Emsdetten
kvybzhew
Frankfurt
dlyl3h2w
Minden
j1g8rqbp
Groebenzell
listrac95
Saarbrücken
alegreco
Zürich
15
15