Tetzlaff et al. (2025) | Instruktion versus Selbstorganisation
20 Minuten
Podcast
Podcaster
Beschreibung
vor 2 Monaten
Um diese Studie geht es:
Tetzlaff, L., Simonsmeier, B. A., Peters, T., & Brod, G.
(2025). A cornerstone of adaptivity – A meta‑analysis of the
expertise reversal effect. Learning and Instruction, 98,
Article 102142.
Weitere Forschung:
Rey, G. D., & Buchwald, F. (2011). The expertise reversal
effect: cognitive load and motivational
explanations. Journal of Experimental Psychology:
Applied, 17(1), 33-48.
Grub, A. S., Biermann, A., Lewalter, D., & Brünken, R. (2022,
May). Professional vision and the compensatory effect of a
minimal instructional intervention: A quasi-experimental
eye-tracking study with novice and expert teachers. In Frontiers
in Education (Vol. 7, p. 890690).
Boxing Bell.wav by Benboncan -- https://freesound.org/s/66951/ --
License: Attribution 4.0
Weitere Episoden
22 Minuten
vor 1 Woche
20 Minuten
vor 1 Monat
21 Minuten
vor 2 Monaten
20 Minuten
vor 2 Monaten
2 Minuten
vor 8 Monaten
In Podcasts werben
Abonnenten
Faistenau
Osterbruch
Nottuln
Wunstorf
bad soden
Grünhain-Beierfeld
Borchen
Itzgrund
Würzburg
Groß-Gerau
Kaunas
Ludwigsau
Frankenthal
Köln
Raubling
München
Fürstenfeldbruck
Frankfurt
Minden
Groebenzell
Saarbrücken
Zürich
Kommentare (0)