Tetzlaff et al. (2025) | Instruktion versus Selbstorganisation

Tetzlaff et al. (2025) | Instruktion versus Selbstorganisation

20 Minuten

Beschreibung

vor 3 Monaten

Um diese Studie geht es:


Tetzlaff, L., Simonsmeier, B. A., Peters, T., & Brod, G.
(2025). A cornerstone of adaptivity – A meta‑analysis of the
expertise reversal effect. Learning and Instruction, 98,
Article 102142.


 


Weitere Forschung:


Rey, G. D., & Buchwald, F. (2011). The expertise reversal
effect: cognitive load and motivational
explanations. Journal of Experimental Psychology:
Applied, 17(1), 33-48.


Grub, A. S., Biermann, A., Lewalter, D., & Brünken, R. (2022,
May). Professional vision and the compensatory effect of a
minimal instructional intervention: A quasi-experimental
eye-tracking study with novice and expert teachers. In Frontiers
in Education (Vol. 7, p. 890690).











Boxing Bell.wav by Benboncan -- https://freesound.org/s/66951/ --
License: Attribution 4.0



Kommentare (0)

Lade Inhalte...

Abonnenten

Oiuztre
Osterbruch
knopa
Wunstorf
t1jcvunl
bad soden
LudwigC
Grünhain-Beierfeld
PeterG
Itzgrund
rstreun
Würzburg
Reimer82
Groß-Gerau
Betinute
Kaunas
pijsiy39
Ludwigsau
BerndSold
Frankenthal
Wastlhuber
Raubling
fairdinand
München
KatBi
Fürstenfeldbruck
Amathis
Emsdetten
kvybzhew
Frankfurt
dlyl3h2w
Minden
j1g8rqbp
Groebenzell
listrac95
Saarbrücken
alegreco
Zürich

Starte jetzt mit Deinem eigenen Podcast!

Teste unser Podcast-Hosting kostenlos und unverbindlich für 30 Tage.

www.podcaster.de

#EinfachPodcasten #WerdePodcaster

15
15