Praetorius et al. (2018) | Unterrichtsqualität

Praetorius et al. (2018) | Unterrichtsqualität

18 Minuten

Beschreibung

vor 3 Jahren

Thema: Unterrichtsqualität


Um diese Studie geht es in der Folge:


Praetorius, A. K., Klieme, E., Herbert, B., & Pinger, P.
(2018). Generic dimensions of teaching quality: The German
framework of three basic dimensions. ZDM, 50(3), 407-426.


Diese Forschungsarbeiten werden erwähnt:


zum Thema Oberflächenmerkmale und Tiefenstrukturen:


Kunter, M., & Voss, T. (2013). The model of instructional
quality. In COACTIV: A multicriteria analysis. In Cognitive
activation in the mathematics classroom and professional
competence of teachers (S. 97-124). Springer, Boston, MA.



Forschungsarbeiten zu anderen Modellen der Unterrichtsqualität:


Slavin, R. E. (1994). Quality, appropriateness, incentive,
and time: A model of instructional effectiveness. International
Journal of Educational Research, 21(2), 141-157. 

Ferguson, R. & Danielson, C. (2014). How framework for
teaching and Tripod 7Cs evidence distinguish key components of
effective teaching. In T. Kane, K. Kerr & R. Pianta (Hrsg.),
Designing Teacher Evaluation Systems: New Guidance from the
Measures of Effective Teaching Project. (S. 98-143). San
Francisco: Jossey-Bass. 



Beobachtungsinstrument des Landes Baden-Württemberg,
basierend auf den 3 Basisdimensionen:


https://www.baden-wuerttemberg.de/de/service/presse/pressemitteilung/pid/unterrichtsqualitaet-beobachtbar-und-beschreibbar-machen/



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