Let's talk Marketplace

Let's talk Marketplace

Episoden

Let’s talk Marketplace 65: How to expand your marketplace business profitably feat. Channelengine
54 Minuten
Internationalization is the order of the day for many retailers and brands. However, for around two and a half years now, the focus has been on profitability rather than just growth.  This is because many companies have already had the painful...
Let's talk Marketplace 64: Das sind die wichtigsten Marktplätze für Schmuck und Uhren feat. Heidemann Schmuck
40 Minuten
Vor 15 Jahren wagten Eva und Jan Heideman einen mutigen Schritt: Sie stiegen sehr früh als D2C-Marke in das Marktplatzgeschäft ein - und zwar mit einem Produkt, von dem damals niemand glaubte, dass es sich online verkaufen ließe: Schmuck. Doch...
Let’s talk Marketplace 63: How TikTok Shop re-defines the platform game feat. Chris Dawson
55 Minuten
There are increasing signs that TikTok Shop will launch in Germany this year. It's high time to take a look at how business is going at TikTok. Chris Dawson, editor-in-chief of the British e-commerce online magazine Channel X, has been keeping...
Let's talk Marketplace 62: Fraud im Marktplatz-Business: Bandenkriminalität, Retourenbetrug - wie krass ist es wirklich?
46 Minuten
100 Milliarden US-Dollar Schaden haben Kriminelle 2023 in den USA mit Retourenbetrug verursacht, hat die Federal Retail Association ermittelt. Demnach sind knapp 14 Prozent der Retouren betrügerisch. Und wer jetzt glaubt, Fraud sei ein US-Thema...
Let's talk Marketplace 61: LTM goes to... UAE
48 Minuten
There is hardly any of it left in Europe, but in Dubai it’s there: a real gold-rush atmosphere. This is because the United Arab Emirates is striving to become an attractive home country for people from all over the world in the next 10 or 1...

Über diesen Podcast

60 Prozent des deutschen E-Commerce-Umsatzes werden auf Online-Marktplätzen umgesetzt - wenn das kein Anlass für eine regelmäßige Talkshow ist! Die Marktplatz-Spezialistinnen Valerie Dichtl und Ingrid Lommer nehmen die Herausforderung an und quatschen bei "Let's talk Marketplace" frei von der Leber weg über alles, was sie am Plattform-Business fasziniert. 60 percent of German e-commerce sales are generated on online marketplaces - if that's not reason enough for a regular talk show! Marketplace specialists Valerie Dichtl and Ingrid Lommer take up the challenge.

Kommentare (0)

Lade Inhalte...

Abonnenten

15
15
:
: