Podcaster
Episoden
29.05.2024
54 Minuten
Internationalization is the order of the day for many retailers
and brands. However, for around two and a half years now, the
focus has been on profitability rather than just growth.
This is because many companies have already had the painful...
40 Minuten
Vor 15 Jahren wagten Eva und Jan Heideman einen mutigen Schritt:
Sie stiegen sehr früh als D2C-Marke in das Marktplatzgeschäft ein
- und zwar mit einem Produkt, von dem damals niemand glaubte,
dass es sich online verkaufen ließe: Schmuck. Doch...
16.05.2024
55 Minuten
There are increasing signs that TikTok Shop will launch in
Germany this year. It's high time to take a look at how business
is going at TikTok. Chris Dawson, editor-in-chief of the British
e-commerce online magazine Channel X, has been keeping...
46 Minuten
100 Milliarden US-Dollar Schaden haben Kriminelle 2023 in den USA
mit Retourenbetrug verursacht, hat die Federal Retail Association
ermittelt. Demnach sind knapp 14 Prozent der Retouren
betrügerisch. Und wer jetzt glaubt, Fraud sei ein US-Thema...
48 Minuten
There is hardly any of it left in Europe, but in Dubai it’s
there: a real gold-rush atmosphere.
This is because the United Arab Emirates is striving to become an
attractive home country for people from all over the world in the
next 10 or 1...
Über diesen Podcast
60 Prozent des deutschen E-Commerce-Umsatzes werden auf
Online-Marktplätzen umgesetzt - wenn das kein Anlass für eine
regelmäßige Talkshow ist! Die Marktplatz-Spezialistinnen Valerie
Dichtl und Ingrid Lommer nehmen die Herausforderung an und
quatschen bei "Let's talk Marketplace" frei von der Leber weg über
alles, was sie am Plattform-Business fasziniert. 60 percent of
German e-commerce sales are generated on online marketplaces - if
that's not reason enough for a regular talk show! Marketplace
specialists Valerie Dichtl and Ingrid Lommer take up the challenge.
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