Spuzziness. Der Sportbusiness Podcast mit Kim Scholze

Spuzziness. Der Sportbusiness Podcast mit Kim Scholze

Spuzziness. Der Sportbusiness Podcast mit Kim Scholze

Episoden

Outdoor Business - Christian Schou (Chief Executive Skibum at Hygge)
29 Minuten
What I enjoy most about podcasting is the diversity of our industry and the great passion of the personalities as influencers and drivers. I found Christian Schou in a roundabout way - it's fun to listen to him - he doesn't beat around the bush - he...
Marketing Business - Daniel Macaulay (Founder of Brandwave Marketing)
47 Minuten
Speaking to Daniel is like a source for good – his energy, his passion, his business intelligence are an inspiring source in any field of play. In our podcast Dan, as he is known to his friends and buddies, openly shares his personality and his sourc...
Outdoor Business: Stefanie Rieder-Haas (Chief Supply Chain Officer Division Sustainability & Quality bei Ortovox)
1 Stunde 5 Minuten
Steffi habe ich schon gekannt – vor dem Podcast – vor ihrer Stelle. Sie ist eine beeindrucke Persönlichkeit – fröhlich vom ersten Moment. Klar und präzise in der Zusammenarbeit. Und spätestens als sie am ersten Tag ihres Mutterschutzes Geschäftsführe...
Textile Business - Christophe Cordonnier (Co-founder of Lagoped)
47 Minuten
Christophe says that Lagoped is made by free people - he offers an ecoscore on his full range - and, the claim I love most: Nature is our home - not our shareholder. This reflects his personality - he knows the fundamentals. In his, let's call it "pr...
Bike Business - Sven Erger (Gründer und Geschäftsführer von Rebike)
38 Minuten
Sven Erger ist Digitalisierungsprofi – und passionierter Biker und Freeskier. Seine Passion in neuen Technologien und dem Bergsport hat er zu einem neuen Geschäftsmodell etabliert. Seine Ideen? Wohin mit den vielen E-Bikes im Markt? Und wie kann jede...

Über diesen Podcast

Kim Scholze ist eng mit der Sport-, Freizeit- und Outdoorbranche verbunden. Für die ISPO hat sie in den letzten fünf Jahren das Outdoor Segment strategisch entwickelt und geprägt. Aktuell bekleidet sie die Stelle der CSMO bei Sympatex und verantwortet dort die Business Development- und die Kommunikationsstrategie für den Nachhaltigkeitsbereich. Kim greift auf ein umfangreiches Netzwerk mit Entscheidern der Branche zu und lässt die Protagonisten im Sportbusiness Podcast Spuzziness von OUTTRA zu Wort kommen. Dabei diskutiert sie mit dem Who is Who der Sport- und Freizeitszene über alle Themen, die die Branche umtreiben: - Welchen Herausforderungen, aber auch Chancen steht das Sportbusiness gegenüber? - Welchen Einfluss haben Digitalisierung und Innovationen auf Arbeitsweisen und Businessmodelle? - Welche Risiken gilt es zu beachten? - Welchen Part übernimmt das immer größer werdende Thema Nachhaltigkeit in all den Aspekten? - Und welche inspirierenden Geschichten lassen sich dabei erzählen?  Mit viel Leidenschaft und Know-How geht Kim ins Gespräch mit den Experten und ermöglicht spannende Einblicke hinter die Kulissen. Kim Scholze is closely associated with the sports, leisure and outdoor industry. Over the past five years, she has strategically developed and shaped the outdoor segment for ISPO. She currently holds the position of CSMO at Sympatex, where she is responsible for the business development and communications strategy for the sustainability area. Kim has access to an extensive network of decision-makers in the industry and lets the protagonists have their say on OUTTRA's sports business podcast Spuzziness. In the process, she discusses all the topics that are driving the industry with the who's who of the sports and leisure scene: - What challenges, but also opportunities, is the sports business facing? - What influence do digitalization and innovations have on working methods and business models? - What risks need to be considered? - What part does the ever-growing topic of sustainability play in all these aspects? - And what inspiring stories can be told?  With a lot of passion and know-how, Kim talks to the experts and provides exciting insights behind the scenes.

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