Spuzziness. Der Sportbusiness Podcast mit Kim Scholze
Spuzziness. Der Sportbusiness Podcast mit Kim Scholze
Podcaster
Episoden
29 Minuten
What I enjoy most about podcasting is the diversity of our industry
and the great passion of the personalities as influencers and
drivers. I found Christian Schou in a roundabout way - it's fun to
listen to him - he doesn't beat around the bush - he...
47 Minuten
Speaking to Daniel is like a source for good – his energy, his
passion, his business intelligence are an inspiring source in any
field of play. In our podcast Dan, as he is known to his friends
and buddies, openly shares his personality and his sourc...
1 Stunde 5 Minuten
Steffi habe ich schon gekannt – vor dem Podcast – vor ihrer Stelle.
Sie ist eine beeindrucke Persönlichkeit – fröhlich vom ersten
Moment. Klar und präzise in der Zusammenarbeit. Und spätestens als
sie am ersten Tag ihres Mutterschutzes Geschäftsführe...
47 Minuten
Christophe says that Lagoped is made by free people - he offers an
ecoscore on his full range - and, the claim I love most: Nature is
our home - not our shareholder. This reflects his personality - he
knows the fundamentals. In his, let's call it "pr...
38 Minuten
Sven Erger ist Digitalisierungsprofi – und passionierter Biker und
Freeskier. Seine Passion in neuen Technologien und dem Bergsport
hat er zu einem neuen Geschäftsmodell etabliert. Seine Ideen? Wohin
mit den vielen E-Bikes im Markt? Und wie kann jede...
Über diesen Podcast
Kim Scholze ist eng mit der Sport-, Freizeit- und Outdoorbranche
verbunden. Für die ISPO hat sie in den letzten fünf Jahren das
Outdoor Segment strategisch entwickelt und geprägt. Aktuell
bekleidet sie die Stelle der CSMO bei Sympatex und verantwortet
dort die Business Development- und die Kommunikationsstrategie für
den Nachhaltigkeitsbereich. Kim greift auf ein umfangreiches
Netzwerk mit Entscheidern der Branche zu und lässt die
Protagonisten im Sportbusiness Podcast Spuzziness von OUTTRA zu
Wort kommen. Dabei diskutiert sie mit dem Who is Who der Sport- und
Freizeitszene über alle Themen, die die Branche umtreiben: -
Welchen Herausforderungen, aber auch Chancen steht das
Sportbusiness gegenüber? - Welchen Einfluss haben Digitalisierung
und Innovationen auf Arbeitsweisen und Businessmodelle? - Welche
Risiken gilt es zu beachten? - Welchen Part übernimmt das immer
größer werdende Thema Nachhaltigkeit in all den Aspekten? - Und
welche inspirierenden Geschichten lassen sich dabei erzählen? Mit
viel Leidenschaft und Know-How geht Kim ins Gespräch mit den
Experten und ermöglicht spannende Einblicke hinter die Kulissen.
Kim Scholze is closely associated with the sports, leisure and
outdoor industry. Over the past five years, she has strategically
developed and shaped the outdoor segment for ISPO. She currently
holds the position of CSMO at Sympatex, where she is responsible
for the business development and communications strategy for the
sustainability area. Kim has access to an extensive network of
decision-makers in the industry and lets the protagonists have
their say on OUTTRA's sports business podcast Spuzziness. In the
process, she discusses all the topics that are driving the industry
with the who's who of the sports and leisure scene: - What
challenges, but also opportunities, is the sports business facing?
- What influence do digitalization and innovations have on working
methods and business models? - What risks need to be considered? -
What part does the ever-growing topic of sustainability play in all
these aspects? - And what inspiring stories can be told? With a
lot of passion and know-how, Kim talks to the experts and provides
exciting insights behind the scenes.
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