#43 mit Marije Kruis - Spot the Dot, raising awareness of melanoma

#43 mit Marije Kruis - Spot the Dot, raising awareness of melanoma

Podcast
Podcaster
Der Podcast über Menschen, Strukturen und Technologien im Healthcare Marketing..

Beschreibung

vor 7 Monaten

Marije Kruis, geboren in den Niederlanden, lebt heute in Wien, wo
sie im Bereich Marketing und Öffentlichkeitsarbeit tätig ist.
Marije, studierte Kommunikation und PR, begann ihre Karriere in
der Musikbranche als Journalistin und wurde später die erste
weibliche Spiele-Journalistin Europas.





Nach einer Melanom-Diagnose in ihren frühen Dreißigern machte
sich Marije daran, das Bewusstsein für Hautkrebs zu schärfen und
die Prävention zu fördern, insbesondere bei jüngeren Menschen. Zu
diesem Zweck gründete sie vor acht Jahren die NGO "Spot the Dot",
die mit Künstlern, Sportlern, Patienten und Dermatologen auf der
ganzen Welt zusammenarbeitet.


In ihrem Gespräch mit René Neubach und Dominik Flener spricht
Marije Kruis über die Infrastruktur hinter ihrer NGO, das
einzigartige Kommunikationskonzept und ihre Vorgehensweise bei
der Entwicklung von Kampagnenideen. Zudem gehen sie auf den
Unterschied zwischen Krankheits- und Gesundheitsorientierung ein
und den unterschiedlichen Ansatz von "Spot the Dot" im Vergleich
zu Patientenorganisationen oder Pharmaunternehmen.


Weitere spannende Themen, die in dieser Folge behandelt werden:
die Bedeutung von Offline- vs. Online-Kommunikation bei der
Bewusstseinsbildung, Strategien zur Sicherung der Finanzierung
durch Unternehmen und die Rolle von PR. Außerdem verrät Marije
ihr Erfolgsgeheimnis: persönliches Engagement, Authentizität und
eine positive, jugendliche Tonality.


Schließlich spricht Marije über die Lebensdauer von Kampagnen,
ihre Sichtweise auf die Messung von Erfolg anhand von KPIs im
Gegensatz zu ihren inneren Werten und, nicht zuletzt, über die
Zukunftspläne für "Spot the Dot".



Marije Kruis was born in the Netherlands and is now living in
Vienna, where she works in marketing and public relations.
Marije, who earned her academic degrees in communication and PR,
began her career in the music industry as a journalist, becoming
the first female game journalist in Europe. 





After facing a melanoma diagnosis in her early thirties, Marije
set out to raise awareness of skin cancer and encourage
prevention, especially among younger people. In order to do so,
she founded the NGO ‘Spot the Dot’ 8 years ago which is working
with artists, athletes, patients, and dermatologists around the
world.


In her conversation with René Neubach and Dominik Flener, Marije
Kruis discusses the infrastructure behind her NGO, the unique
communication concept, and her process for generating campaign
ideas.  They also delve into the difference in
sick-orientation vs. health-orientation and the contrasting
approach of  ‘Spot the Dot’ compared to patient
organizations or pharmaceutical companies. 


Other exciting topics covered in this episode: The importance of
offline vs. online communication in raising awareness, strategies
for securing funding from corporations, and the role of PR.
Additionally, Marije reveals her secret to success – personal
involvement, authenticity, and a positive, youthful tone of
voice.


Finally, Marije talks about the lifetime of campaigns, her
perspective on measuring success by KPIs versus her intrinsic
values, and, last but not least, her future plans for ‘Spot the
Dot’.





Timestamps


02:57 Who is Marije Kruis? 


04:53 Idea of ‘Spot the Dot’


12:03 The main motivation:awareness & giving people a tool


14:34 Team and infrastructure behind ‘Spot the Dot’


16:20 'Spot the Dot'-launch campaign 


18:08 How to generate awareness – 8 years ago vs. today 


21:37 The different approach of 'Spot the Dot' compared to
patient organizations


23:45 Sick-orientation vs. health-orientation (prevention)


26:43 Generateing awareness through offline vs. online
communication 


30:43 Cooperations and funding


32:15 Sponsor deals with pharma companies: approval &
compliance requirements


33:56 The benefit of experience and launch of the game ‘Check a
Mole’


36:21 Benefit of Pharma companies, sponsoring Spot the Dot:
online reach, press coverage & PR


41:30 Press Story and PR Work: The approach to how Marije
communicates skin cancer


45:20 Lifetime of the campaigns (e.g. ‘faster than skin cancer’)
& how to break the attention barrier


47:14 Development of creative ideas for ‘Spot the Dot’ and how to
generate the budget needed


51:11 What does the success of a campaign mean for Marije: KPIs
vs. intrinsic motivation & values


54:40 Future development of ‘Spot the Dot’


57:02 Ideas of expanding and future dreams





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