Espelage & Swearer (2003) | Mobbing

Espelage & Swearer (2003) | Mobbing

24 Minuten

Beschreibung

vor 3 Monaten
Thema: Mobbing Um diese Studie geht es in der Folge: Espelage, D.
L., & Swearer, S. M. (2003). Research on school bullying and
victimization: What have we learned and where do we go from here?.
School psychology review, 32(3), 365-383. Diese
Studien/Metaanalysen werden erwähnt: Zur Auftretenshäufigkeit von
Mobbing; Fischer, S. M., John, N., Melzer, W., Kaman, A., Winter,
K., & Bilz, L. (2020). Mobbing und Cybermobbing bei Kindern und
Jugendlichen in Deutschland–Querschnittergebnisse der HBSC-Studie
2017/18 und Trends. Oertel L, Melzer W, Schmechtig N (2016) Gewalt
und Mobbing im Schulkontext und dessen Folgen für die Gesundheit.
In: Bilz L, Sudeck G, Bucksch J et al. (Hrsg) Schule und Gesundheit
Ergeb- nisse des WHO-Jugendgesundheitssurveys „Health Behaviour in
School-aged Children“. Beltz Juventa, Weinheim, S. 222–243
Zusammenhänge mit Schulabsentismus, Depression und Suizidgedanken
Van der Wal, M. F., De Wit, C. A., & Hirasing, R. A. (2003).
Psychosocial health among young victims and offenders of direct and
indirect bullying. Pediatrics, 111(6), 1312-1317. Zur Wirksamkeit
von Prävention und Intervention: Merrell, K. W., Gueldner, B. A.,
Ross, S. W., & Isava, D. M. (2008). How effective are school
Mobbing intervention programs? A meta-analysis of intervention
research. School psychology quarterly, 23(1), 26-42. Ttofi, M. M.,
& Farrington, D. P. (2011). Effectiveness of school-based
programs to reduce Mobbing: A systematic and meta-analytic review.
Journal of experimental criminology, 7, 27-56. Hensums, M., De
Mooij, B., Kuijper, S. C., Fekkes, M., & Overbeek, G. (2022).
What works for whom in school-based anti-Mobbing interventions? An
individual participant data meta-analysis. Prevention science,
1-12.

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